hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > گلستان|تمامی چاه‌های کشاورزی گلستان مجهز به سیستم فرمان از راه دور شدند

گلستان|تمامی چاه‌های کشاورزی گلستان مجهز به سیستم فرمان از راه دور شدند

رئیس اداره برق شرق گرگان از مجهز شدن تمامی چاه‌های کشاورزی استان گلستان به سیستم فرمان از راه دور خبر داد.

به گزارش فارس، محمدتقی اتحاد در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: تمامی چاه‌های کشاورزی استان گلستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به سیستم فرمان از راه دور تجهیز شدند.
وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه جاری هیچ قبض کاغذی صادر نمی‌شود، تصریح کرد: کل اعتبار شرکت توزیع نیروی برق شرق گرگان با 137 هزار مشترک، بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان است که با حذف قبوض کاغذی بالغ بر یک میلیارد تومان صرفه‌جویی در میزان اعتبارات می‌شود.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شرق گرگان با اشاره به اینکه 80 درصد مشترکان برق خانگی در گرگان هستند از وجود 13 درصد مشترک تجاری، 0.4 مشترک صنعتی، یک درصد مشترک کشاورزی و هفت درصد مشترک عمومی یا اداری خبر داد.
اتحاد با اشاره به میزان برق مصرفی مشترکان مختلف ادامه داد: مشترکان عمومی 15 درصد، مشترکان صنعتی 14.5 درصد، مشترکان تجاری و کشاورزی 14 درصد مصرف برق را به خود اختصاص دادند.
بیشترین سهم مصرف برق گرگان را متوجه مشترکان خانگی است
وی بیشترین سهم مصرف برق را متوجه مشترکان خانگی عنوان کرد و افزود: مشترکان خانگی 465 میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کردند، ساعت اوج بار در ادارات، بانکها، سازمان دولتی و شرکت‌ها از ساعت 10 صبح الی 14 است، در ساعت اوج بار به ازای هر کیلو وات ساعت 600 ریال به بهای برق افزوده می‌شود در ساعت کم باری به ازای هر کیلو وات ساعت 300 ریال تخفیف لحاظ می‌شود.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شرق گرگان با اشاره به الگوی مصرف برق خانگی ابراز کرد: اگر میانگین مصرف مشترک بالای ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه باشد کنتور آنها به صورت یک ماه قرائت می‌شود.
به گفته اتحاد؛ سال گذشته مشترکانی که مصرفه بهینه برق را اعمال کردند مشمول 25 میلیارد ریال تخفیف شدند.
امسال با توجه به شرایط آب و هوا مشکلی در مصرف برق نداشتیم
وی با اشاره به عدم همراهی مناسب مشترکان بخش کشاورزی در تابستان ابراز کرد: این عامل سبب شد بالغ بر یک میلیارد تومان در این زمینه هزینه کنیم.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شرق گرگان با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط آب و هوا مشکلی در مصرف برق نداشتیم، گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد در مناطقی از کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود که در هفته پایانی تیرماه اتفاق افتاد گرچه در گلستان بارندگی داشتیم، در صورت کمبود تولید باید خاموشی اعمال کنیم.
اتحاد بیان کرد: هم اکنون در حوزه مدیریت برق 27 فیدر اصلی داریم که 13 فیدر در ناحیه قرمز قرار دارد که میزان مصرف مشترکان خیلی بالاست، هر چه به مرداد نزدیک می‌شویم این میزان رو به افزایش است که مردم باید رعایت مدیریت مصرف را الگو قرار دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد